BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday 15 March 2013

Jalan - Jalan Cari IKS

Assalamualaikum......

Entry kali ni nak citer pengalaman aku ketika mencari pengusaha IKS. Well, bukan senang nak cari pengusaha IKS ni...walaupun dalam internet ada senarai sampai beribu - ribu, tapi nak cari pengusaha IKS ni xsemudah mencari maklumat dari internet... antara cabaran yang dihadapi ialah pengusaha xnak layan, kedua lak, sesat...ketiga, bila call pengusaha IKS tu dah xwat bisnes dah ( kesian )..

First time aku g cari, ari Isnin lepas...pegi dengan sia - sia...dahla xdpt pape, bwk balik surat cinta dari abg polis lak...aduuiiii...tp kena redha la...kesalahan sendiri...tp bkn aku kena saman okeh!!...org lain...tp dlm kete aku... ( still worry kot2 ade mslh gak nnti...rileks..okeh...rileks ).. ari kedua aku g skali lg...ari Rabu.. Alhamdulillah, dpt jgk input ari tu...tp still ade cabaran..IKS yg pertama, beralamat di Gelang Patah...so, aku drive la sampai Pekan Gelang Patah...cari punya cari xjumpa2...OMG... ape sudah jadi?? pastu kitaorg pun call la sorg brader ni ( pengusaha IKS )...rupa2nya kitaorg dah terlajak jauh.....mmg la alamat die kat Gelang Patah, tp bukan kat Gelang Patah...kat LIMA KEDAI jer...atas sikit dari skudai...ayoyo....wat hbs minyak kete I jer...sabo je la..tp Alhamdulillah, brader ni mmg baik...die bg kerjasama..tp tu pun xlame sbb brader tu nak g meniaga pasar malam...barder ni pengusaha soya dan tauhu... ni banner kat premis brader tu...




Brader tu citer serba sikit kaedah nak wat tauhu dan die bgtau ape mslh yg dihadapi.... Alhamdulillah, dpt 2 masalah... sebelum balik tu, aku ade bawak balik 'buah tangan'dari premis ni iaitu... Tadaaaaa!!! ni diaaa.....


Hampas soya!!...opppsss...mesti korang akan cakap, "watpe bwk balik benda ni? nak beri ayam makan ker?'...ohhh..no..no..no..of course tidak... jwpnnya, aku bwk balik benda ni nak wat mandi lulur...fuh..mmg gebu la kulit aku 2 3 ari....heheheeh...


IKS yg kedua aku gi kat Kulaijaya...kat taman Putri Kulai ( kalau xsilap aku la ).... Ni tmpatnya...


Alhamdulillah...pemilik premis ni baik orangnya...walau pun kitaorg main terjah jer, tp die layan we all dengan baik...laki die siap bg idea lg nk suruh kita wat ape..fuh berbaloi - baloi wpun kitaorg sesat nak cari premis ni....dalam senarai yang ambik dari internet, alamat lain...tp premis lain...rupa - rupanya akak ni baru jer bukak kedai ni...lebih kurang setahun la...so, akak ni tunjuk la cara - cara die sediakan curry puf kat ktaorg... ni serba sedikit langkah - langkah kerja yang akak tu buat








Ini sahaja post dari sy...kite berjumpa di postyg lain jgk....tata..titi..tutu...

0 comments: